• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    What drives cryptocurrency pump and dump schemes: Coin versus market factors?

    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1544612324008912-main.pdf (1.047Mb)
    التاريخ
    2024-08-03
    المؤلف
    Lanouar, Charfeddine
    Mahrous, Ahmed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper investigates both coin-specific and market-based factors that drive cryptocurrency pump-and-dump schemes. It analyzes a data set comprising 1457 pump events that occurred from January 3, 2018, to January 2, 2022. Empirical findings, derived from binary cross-sectional regression models, reveal several characteristics that increase the likelihood of cryptocurrencies being pumped. These include lower market capitalization, lower trading volume, greater social media popularity, increased developer activity, and fewer exchanges trading them. Furthermore, the study employs count time-series models to examine market-based factors. The results indicate that periods of higher volatility or uncertainty are associated with an increase in pre-announced pump-and-dump activities. Additionally, the analysis shows that macroeconomic factors and specific time-related effects – such as Sundays, certain months, and the COVID-19 period – are significant in explaining the frequency of pump occurrences. Based on these findings, the article discusses several targeted recommendations.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1544612324008912
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.frl.2024.105861
    http://hdl.handle.net/10576/61979
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video