• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Eco-Routing Using V2I Communication: System Evaluation

    عرض / فتح
    Eco-Routing_Using_V2I_Communication_System_Evaluation.pdf (543.9Kb)
    التاريخ
    2015-09
    المؤلف
    Elbery, Ahmed
    Rakha, Hesham
    Elnainay, Mustafa
    Drira, Wassim
    Filali, Fethi
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Eco-routing is a technique proposed to optimize the fuel consumption in transportation networks. User feedback is used to compute the route's fuel consumption level for other vehicles to build their minimum path routes. When a vehicle traverses a road link, it reports its fuel consumption on this link to a Traffic Management Center (TMC), which updates the vehicles routing information and then vehicles are assigned routes based on this updated information. The vehicular network is responsible for transferring this information from vehicles to the TMC, where packets are subjected to delays and drops. To the best of our knowledge, none of the previous research efforts on eco-routing studied the effect of the data network and communication parameters on the performance of eco-routing algorithms. This paper, firstly, introduces a realistic simulation framework for eco-routing that can capture all the details of both the transportation and the communication networks. Secondly, it studies the effect of communication parameters on the eco-routing performance. The results show that the errors due to data packet drops and delay are not significant. Consequently, the algorithm is robust against drops and delay. However, the number and locations of the roadside units (RSUs) are important factors that affect the network-wide fuel consumption level.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84950262493&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ITSC.2015.20
    http://hdl.handle.net/10576/62062
    المجموعات
    • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا [‎278‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video