• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    On Inferring the Time-Varying Traffic Connectivity Structures of an Urban Environment

    عرض / فتح
    Infer-Traffic-Connectivity_Chawla.pdf (1.029Mb)
    التاريخ
    2015-08
    المؤلف
    Chawla, Sanjay
    Sarkar, Somwrita
    Borge-Holthoefer, Javier
    Ahmad, Shameem
    Hammady, Hossam
    Filali, Fethi
    Znaidi, Wassim
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Road networks shape traffic mobility in a city. These dynamics are often represented as traffic flows in and out of defined urban travel zones. The functional dynamics of traffic zones can be represented by time-dependant correlations between time series of traffic flows in and out of these zones. In this paper we address the question: given the dense timevarying functional correlations of traffic flow in a city, how can we derive a sparse representation that explains the timevarying structural connectivity of traffic zones in a city? We call this sparse representation the time-varying effective traffic connectivity of the city. We formulate an optimization problem to infer the sparse effective traffic network from dense functional correlations of traffic flow for arbitrary levels of temporal granularity, and demonstrate the results for the city of Doha, Qatar on data collected from several hundred bluetooth sensors deployed across the city to record vehicular activity through the city’s traffic zones. Preliminary experiments suggest that our framework can be used by urban transportation experts and policy specialists to take a real time data-driven approach towards urban planning and real time traffic planning in the city, especially at the level of administrative zones of a city.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/62063
    المجموعات
    • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا [‎278‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video