• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السابع للشباب 2025
  • محور العلوم الإنسانية والاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السابع للشباب 2025
  • محور العلوم الإنسانية والاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The awareness of Public Relation practitioners about artificial intelligence tools in the public relations sector in government and privet organization in the Sultanate of Oman.

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Abstract - Mariam Al Mufargi.pdf (55.01Kb)
    التاريخ
    2025
    المؤلف
    Al Mufargi, Mariam Hamdan Ali
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The study aims to identify the level of awareness among public relations practitioners in Oman, both in government and private institutions, regarding artificial intelligence tools and the future trends for institutions considering the presence of these tools. The study adopted a descriptive methodology, which relies on collecting data from literature and previous studies related to the use of artificial intelligence in public relations in Oman. The study also used an inductive approach to analyze the study sample and relied on an electronic questionnaire (Google Form) to collect data from the target group, with a sample size of 70. The data was statistically analyzed using the SPSS program. The study reached several results, which are: Public relations practitioners believe that artificial intelligence is of great importance in the future of work. They see a mutual dependence between the role of artificial intelligence and public relations in performing tasks, with neither overshadowing the other. The results indicate that the awareness among public relations practitioners of artificial intelligence technologies and tools is limited. At the forefront of the skills that public relations practitioners expect employees in government and private institutions to acquire are Technology Interaction Skills, Analytical skills, Critical Thinking Skills, Communication Skills, Leadership Skills, and Negotiating skills.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/62457
    المجموعات
    • محور العلوم الإنسانية والاجتماعية [‎21‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video