• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Linking corporate social responsibility to sustainability performance: a multicase study approach in Qatari companies

    Thumbnail
    عرض / فتح
    s43621-024-00688-3.pdf (865.3Kb)
    التاريخ
    2024-11-26
    المؤلف
    Al-Swidi, Abdullah Kaid
    Al-Esmael, Bader
    Al Bakri, Anas Abdel Karim
    Al-Hakimi, Mohammed A.
    Benarfa, Olfa
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The study investigates the link between corporate social responsibility (CSR) and sustainability performance (SP) using a multi-case study approach in six Qatari firms from different industries. Specifically, it identifies how CSR practices—across philanthropy, business operations, and product responsibility—enhance environmental, social, and economic sustainability. The findings suggest that companies that adopt CSR practices achieve greater economic, environmental, and social benefits, regardless of factors like product type, business nature, and industry sector. Overall, this study provides a detailed examination of diverse sectors (construction, telecom, banking, etc.), assessing how CSR adoption varies across industries and impacts sustainability, irrespective of operational differences. Furthermore, it contributes to the literature by focusing on Qatar, a rapidly developing economy with a growing emphasis on sustainability and CSR, influenced by Qatar National Vision 2030. Therefore, the findings highlight how CSR can serve as a pathway for companies in developing economies like Qatar to achieve sustainability goals, providing actionable insights for managers to integrate CSR into their business strategies for improved economic, social, and environmental outcomes.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85210520340&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s43621-024-00688-3
    http://hdl.handle.net/10576/63312
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video