• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Assessing walking and cycling around schools

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-12-10607.pdf (1.007Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Shaaban, Khaled
    Abdur-Rouf, Khadija
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    To encourage students to walk and cycle to school and ensure their health and safety, it is essential to provide safe and operationally efficient infrastructure around schools. This study used an audit tool to assess the infrastructure and environment around schools in the city of Doha, Qatar, with a particular emphasis on active transport (walking and cycling). The aim was to identify strengths, weaknesses, and areas for improvement. Twenty-two schools with varied education levels were assessed. Among all assessed categories, active transport items scored the lowest, requiring the most improvements. A detailed analysis was conducted based on school type (elementary, primary, high, and mixed-schools) and revealed similar results except for elementary schools (scored acceptable for active transport). The study revealed that adding bike lanes, installing bicycle parking, and providing good separation of travel modes are the most needed improvements at school sites. In summary, improving active transport could significantly improve the overall quality of the infrastructure around schools in Qatar. Such improvements could greatly encourage more school children to walk and cycle to school instead of being primarily dropped-off and picked up by their parents' vehicles or school buses.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su122410607
    http://hdl.handle.net/10576/63522
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎871‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video