• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • التخصصات الصحية
  • أبحاث التخصصات الصحية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • التخصصات الصحية
  • أبحاث التخصصات الصحية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Remote online learning reimagined: perceptions and experiences of medical students in a post-pandemic world

    Thumbnail
    عرض / فتح
    s12909-025-06815-6.pdf (2.009Mb)
    التاريخ
    2025-02-10
    المؤلف
    Seed Ahmed, Mohammed
    Soltani, Abderrezzaq
    Zahra, Daniel
    Allouch, Soumaya
    Al Saady, Rafif Mahmood
    Nasr, Amre
    Saleh, Nada
    Saeed, Amir
    Awad, Khalid A.
    Baraka, Sally A.
    Ahmed, Osman
    Babiker, Rasha
    Mohammed, Elmuataz E.A.
    Ali, Kamran
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: Blended learning is a key educational methodology, particularly in medical education, and involves integration of online and face-to-face interactions to enhance flexibility and engagement. Blended learning gained increased popularity during the COVID-19 pandemic due to social restrictions. Following control of the pandemic, face to face teaching and learning activities have been restored. However, some institutions continue to deliver some teaching online. This study explores the perceptions and experiences of undergraduate medical students from 15 institutions across seven countries regarding remote online learning in the post-pandemic era. Methods: This cross-sectional study utilized an online survey to gather insights into the use of learning resources, interactivity in online sessions, barriers to online learning, and preferences for learning modalities. Descriptive data were summarized by frequency, categorical comparisons were assessed with chi-squared tests, and t-tests were used for continuous data. Results: The findings of the current study show a general preference for blended learning (47.78%) over traditional face-to-face instruction (41.48%). Key benefits of blended learning reported by the participants by comfort, flexibility, reduced travel, and ability to learn at own pace. The key barriers identified were internet connectivity issues and family distractions. The study also highlighted the limitations of online learning in replacing clinical experience and practical skills acquisition, with 69.26% of respondents affirming that online learning does not sufficiently substitute for direct patient contact. Conclusion: The findings underscore the importance of integrating face to face and remote online teaching and learning frameworks to align with educational objectives, particularly in fostering interactivity and practical skill development. The study suggests that while blended learning has many benefits, its effectiveness is highly context-dependent and requires thoughtful implementation to meet the diverse needs of medical education.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85218185669&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1186/s12909-025-06815-6
    http://hdl.handle.net/10576/64359
    المجموعات
    • أبحاث التخصصات الصحية [‎110‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video