• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التمريض
  • أبحاث التمريض
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التمريض
  • أبحاث التمريض
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Comprehensive Healthcare Education Simulation Tool (CHEST): A validity and reliability study in nursing education

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1557308725000873-main.pdf (580.4Kb)
    التاريخ
    2025-03-27
    المؤلف
    Al-Hassan, Mohammed
    Al-Omari, Elham
    Dorri, Roqaia
    Al Badawi, Anan Khaled
    Khraim, Fadi
    Nashwan, Abdulqadir J.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    BackgroundSimulation-Based Learning (SBL) is vital in nursing education, bridging theory and practice to prepare students for complex care scenarios. However, existing tools often fail to evaluate cultural relevance, engagement, and motivation comprehensively. AimThis study introduces the Comprehensive Healthcare Education Simulation Tool (CHEST), designed to holistically assess SBL experiences, including faculty support, student engagement, motivation, and cultural alignment. MethodsA cross-sectional study was conducted with 204 nursing students enrolled in SBL courses. The psychometric properties of CHEST were examined using reliability analysis and construct validity assessment. ResultsCHEST demonstrated high reliability, with Cronbach's alpha values of 0.967 for SBL, 0.955 for engagement, and 0.953 for motivation, and an overall value of 0.981. These findings validate CHEST as a robust instrument for assessing diverse dimensions of SBL. ConclusionsCHEST addresses critical gaps in current tools by evaluating cultural and motivational factors, providing nursing educators with actionable data to enhance SBL environments. Widespread adoption could improve simulation-based programs, better prepare nursing students for real-world healthcare demands.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1557308725000873
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.teln.2025.03.003
    http://hdl.handle.net/10576/65129
    المجموعات
    • أبحاث التمريض [‎91‎ items ]
    • الصحة العامة [‎486‎ items ]
    • أبحاث التخصصات الصحية [‎114‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video