• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • اللغة العربية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • اللغة العربية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Writing and publishing language studies in the Arab region [Khitabaat Journal]

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Full text (365.5Kb)
    التاريخ
    2024-09-01
    المؤلف
    Abdul-Latif, Emad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This article investigates both universal and relative aspects of sociolinguistic academic writing and reading. It engages with Wolfgang Klein's (1989. Schreiben oder Lesen, aber nicht beides, oder: Vorschlag zur Wiedereinführung der Keilschrift mittels Hammer und Meißel. Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik 74. 116-119) article. Klein starts from an implicit assumption that writing and reading are individual activities and suggests that (individual) writers must decrease their production to enable their (individual) readers to read it. I argue that the contemporary world transformed reading and writing from individual to institutional activities. This means that the importance and feasibility of contemporary academic research are not linked to the individualistic reading but rather to the institutional reading that transforms its results into policies, procedures, applications, and laws. Despite worldwide shared academic writing, reading, and publishing practices, the politics of writing and reading vary over time, disciplines and cultures. I argue that Arab knowledge production on sociolinguistics is highly affected by sociopolitical peculiarities, such as academic freedom restrictions, lack of resources and loose academic practices.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85213051990&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1515/ijsl-2024-0026
    http://hdl.handle.net/10576/65193
    المجموعات
    • اللغة العربية [‎134‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video