• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Data-Driven Artificial Intelligence in Education: A Comprehensive Review

    عرض / فتح
    Data-Driven_Artificial_Intelligence_in_Education_A_Comprehensive_Review.pdf (3.828Mb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Ahmad, Kashif
    Iqbal, Waleed
    El-Hassan, Ammar
    Qadir, Junaid
    Benhaddou, Driss
    Ayyash, Moussa
    Al-Fuqaha, Ala
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    As education constitutes an essential development standard for individuals and societies, researchers have been exploring the use of artificial intelligence (AI) in this domain and have embedded the technology within it through a myriad of applications. In order to provide a detailed overview of the efforts, this article pays particular attention to these developments by highlighting key application areas of data-driven AI in education; it also analyzes existing tools, research trends, as well as limitations of the role data-driven AI can play in education. In particular, this article reviews various applications of AI in education including student grading and assessments, student retention and drop-out predictions, sentiment analysis, intelligent tutoring, classroom monitoring, and recommender systems. This article also provides a detailed bibliometric analysis to highlight the salient research trends in AI in education over nine years (2014-2022) and further provides a detailed description of the tools and platforms developed as the outcome of research and development efforts in AI in education. For the bibliometric analysis, articles from several top venues are analyzed to explore research trends in the domain. The analysis shows sufficient contribution in the domain from different parts of the world with a clear lead for the United States. Moreover, students' grading and evaluation have been observed as the most widely explored application. Despite the significant success, we observed several aspects of education where AI alone has not contributed much. We believe such detailed analysis is expected to provide a baseline for future research in the domain.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TLT.2023.3314610
    http://hdl.handle.net/10576/66057
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2482‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video