• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Personal and Social Motivations of Second Hand Luxury Consumption Among Millennials

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    Personal-and-Social-Motivations-of-Second-Hand-Luxury-Consumption-Among-Millennials.pdf (509.3Kb)
    التاريخ
    2025-01-16
    المؤلف
    Becheur, Imene
    Atallah, Eya
    Bayarassou, Oula
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This research paper explores the relationship between Generation Y (Gen Y) conscientiousness and narcissism characters as well as social influence and electronic word of mouth (eWoM) on their intentions to engage in second-hand luxury consumption. With the rise of sustainability concerns and a growing interest in conscious consumerism, understanding the factors influencing the younger generation's choices in the vintage luxury market becomes paramount. A comprehensive review of existing literature provides the foundation for understanding the dynamics at play in the second-hand luxury market. Empirical evidence is drawn from a survey of Gen Y consumers, and the findings shed light on the relationships between consumer’s conscientiousness, social influence and luxury second hand buying intentions. The paper concludes with practical implications and suggestions for marketers aiming to capitalize on the evolving landscape of sustainable luxury consumption.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85216487085&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4018/IJCRMM.367725
    http://hdl.handle.net/10576/66940
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video