• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Examining the Spectrum of Artificial Intelligence Failures: A Focus on Users’ Point of View

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Examining-the-Spectrum-of-Artificial-Intelligence.pdf (1.166Mb)
    التاريخ
    2025-01
    المؤلف
    Ahmad, Anam
    Mimoun, Mohamed Slim Ben
    El-Gohary, Hatem
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Artificial Intelligence AI is increasingly becoming a foundation of competitive planning for contemporary organizations. However, even though the implementation of AI in organizations is a critical intervention that can unlock new forms of value, many of these implementations do not meet the expected outcomes. They may result in substantial financial, operational, and reputational negative consequences. This systematic literature review starts with a sample of 3104 articles from well-reputed journals published between 2010-2024. It aims to examine several questions that surround the occurrence of AI failure in organizations: the reasons behind those failures, the categories of the failures, and the disciplinary areas of the failures. Moreover, customers', employees', and management's points of view are considered in the review to extrapolate the potential consequences of the failure of AI systems. The result demonstrates that the AI breakdown often results from a mixture of technology, organization, and people problems and that different industries exhibit diverce types of failures.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=86000166490&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4018/IJCRMM.370401
    http://hdl.handle.net/10576/66942
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video