• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploring the Influence of Training Factors on Job Performance in the Qatari Governmental Sector: The Mediating Role of Leadership Skills

    Thumbnail
    عرض / فتح
    6437-Article Text-15302-1-10-20250216.pdf (573.1Kb)
    التاريخ
    2024-09-30
    المؤلف
    Saeed, Wedad Fadhul Saleh Ahmed
    El-Gohary, Hatem
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study examines the impact of training-related factors on employees' job performance in Qatar, focusing on the role of acquired leadership skills as a mediating variable. It considers training-related factors as the independent variable, employees' job performance as the dependent variable, and acquired leadership skills as the mediating factor. The study sample includes 332 experienced employees from the government sector. A positivist approach was used, employing a questionnaire to collect quantitative data and reviewing previous studies for qualitative analysis. This methodology provided a structured understanding of the relationship between training, leadership development, and job performance. The findings highlight the importance of the training environment in shaping trainees' commitment to the programme. The trainer's expertise and knowledge of the training material play a role in building trainees' confidence. Training content influences the development of employees' skills and knowledge, reinforcing the need for active employee engagement in the training process. The study recommends discussing employees' training needs to ensure programmes align with their job roles, revising training schedules to improve participation, especially for fieldwork employees, conducting follow-ups to assess training effectiveness, and designing training programmes to enhance job performance.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.62754/joe.v3i7.6437
    http://hdl.handle.net/10576/66947
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video