• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • اللغة العربية لغير الناطقين بها
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • اللغة العربية لغير الناطقين بها
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Liberation literacies and pedagogies of witnessing: a collaborative autoethnography of education scholars as they (re)humanize “the missing people”

    عرض / فتح
    Main articale (1.907Mb)
    التاريخ
    2025-01-01
    المؤلف
    Alkhateeb, Rasha
    Alkhateeb, Bataul
    Abushihab, Eiman
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    As a family of critical literacy educators and education doctoral students, we see liberation literacies as the center of our praxis and at-home discussions. In this critical collaborative autoethnography (Kelly et al., 2024; Lahiri-Roy et al., 2023), we theorize what writing towards liberation means to us and how our efforts are liberatory to ourselves and hopefully other scholars, educators, and readers. We recognize that true liberation is not possible without humanizing, affirming, and loving those facing oppression while working within racialized schooling that systemically harms us. Writing has become our form of truth-telling, where we interrogate, declare, and bear witness to our Palestinian, ancestral, familial, cultural, and religious literacies (Abu-Loghod, 2013; Baxley & Sealey-Ruiz, 2021). As researchers, we are affirmed by Al-Nakib (2014) and Deleuze’s (1995) “the missing people” phenomenon or a people whose sense of place is becoming. This is not to suggest that we, and scholars of color like us, do not already have strong community ties in our schooling experiences or that our presence is “missing,” but liberation allows for healing as an exploratory process of becoming one’s whole self and hoping to meet the self it uncovers.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=105012194206&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/09518398.2025.2538437
    http://hdl.handle.net/10576/67041
    المجموعات
    • اللغة العربية لغير الناطقين بها [‎13‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video