• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Women entrepreneurs and sustainable development: Promoting business performance from the low-income groups

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S2666188825002436-main.pdf (2.445Mb)
    التاريخ
    2025-06-30
    المؤلف
    Noor, Nurul Hidayana Mohd
    Al Koliby, Ibraheem Saleh
    Al-Swidi, Abdullah Kaid
    Al-Hakimi, Mohammed A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Starting a small business demands diligence, sound business acumen, and the ability to adapt to market dynamics. The study examines the direct effect of governmental support, subjective norms, personality, entrepreneurship education, and entrepreneurship mindset on the performance of female entrepreneurs in micro-businesses from low-income groups (B40). The study also examines the mediation effect of the entrepreneurship mindset as an enabler that provides the motivation and energy for entrepreneurs to develop a thriving business. The study provides the latest insights by delivering the analysis from the three broad analysis levels: micro, meso, and macro, and by examining the enablers from individual, societal, and institutional perspectives. The study adopts a cross-sectional survey, and the instrument was administered to 237 respondents in the cities of Selangor and Kuala Lumpur, Malaysia, who were purposively selected. The data were analyzed using structural equation modeling, revealing that the entrepreneurship mindset becomes a mediator variable in the relationship between governmental support, subjective norms, personality, entrepreneurship education, and business performance.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666188825002436
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.sftr.2025.100675
    http://hdl.handle.net/10576/67394
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video