• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Mobile Payments in Health Crisis: A Comprehensive Approach to Analyzing Consumer Behavior in Emerging Markets

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Int J Consumer Studies - 2025 - Mohammed - Mobile Payments in Health Crisis A Comprehensive Approach to Analyzing Consumer.pdf (759.2Kb)
    التاريخ
    2025
    المؤلف
    Mohammed, Abdulalem Alem
    Al-Swidi, Abdullah Kaid
    Ferraris, Alberto
    Jabeen, Fauzia
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study investigates the primary elements that affect the acceptance of mobile payment systems (MPS) in emerging markets during health emergencies such as the COVID-19 outbreak. By integrating the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2) with the Health Belief Model (HBM), as well as incorporating constructs like trust and uncertainty avoidance, the research provides comprehensive insights into MPS usage behavior in emerging markets. Data were collected from 362 participants in Saudi Arabia via an online survey. The collected data underwent analysis using two methods: partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) and necessary condition analysis (NCA). The results indicate that the intention to adopt MPS is significantly influenced by perceived susceptibility, perceived severity, social influence, performance expectancy, effort expectancy, facilitating conditions, and trust. However, hedonic motivation does not exert a meaningful impact. Furthermore, uncertainty avoidance moderates the relationship between user intentions and the actual utilization of MPS, highlighting the cultural dimension's role in technology adoption during crises. These results offer valuable theoretical contributions by bridging health-related constructs with technology adoption frameworks, while also providing actionable insights for practitioners. Policymakers and businesses can leverage these findings to enhance MPS adoption by addressing users' perceived risks, building trust, and tailoring strategies to cultural contexts, particularly during health emergencies.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1111/ijcs.70063
    http://hdl.handle.net/10576/67450
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video