• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Financial Literacy in the Modern Economy: Bridging the Knowledge Gap for Entrepreneurs and Beyond

    Thumbnail
    عرض / فتح
    978-981-97-9667-0_8.pdf (269.7Kb)
    التاريخ
    2025
    المؤلف
    Elbanna, Said
    Eissa, Mohamed Abdelaziz
    Armstrong, Loreta
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This chapter underscores the critical role of financial literacy, especially for entrepreneurs, in today's rapidly changing economic landscape. The significance of this subject is evident, yet recent studies from the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) and Standard & Poor's (S&P) reveal an alarming deficiency in financial knowledge, with a vast number of adults, including budding entrepreneurs, unable to understand fundamental financial concepts. This was particularly evident during the COVID-19 Pandemic. This knowledge gap affects not just individual entrepreneurs but can also pose systemic risks, especially with emergent challenges like the introduction of digital assets. Our chapter takes a holistic view, exploring topics from entrepreneurial financial planning to the socio-economic factors influencing financial choices. Highlighting gender disparities in financial literacy, we emphasise the urgent need for a gender-inclusive approach to financial education. This approach ensures both individual entrepreneurial success and collective resilience against economic adversities.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-9667-0_8
    http://hdl.handle.net/10576/67458
    المجموعات
    • المالية والاقتصاد [‎455‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video