• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Enhancing corporate competitiveness: leveraging CSR, creative self-efficacy, and behavior for competitive advantage

    Thumbnail
    عرض / فتح
    s43621-025-00824-7.pdf (772.7Kb)
    التاريخ
    2025
    المؤلف
    Mohammed, Abdulalem Alem
    Al-Swidi, Abdullah Kaid
    Al-Hakimi, Mohammed A.
    Patwary, Ataul Karim
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The relationship between Corporate Social Responsibility (CSR) and competitive advantage (CA) has become more critical than ever for firms, particularly in the hospitality and other service industries, during times of crisis. This study sought to investigate the correlation between CSR and CA, with the mediating role of creative behaviour (CB) and the moderating role of creative self-efficacy (CSE). Based on data gathered from 167 employees in the hotel industry in Saudi Arabia, the proposed model was tested using PLS-SEM via SmartPLS software. The results revealed that CSR directly and indirectly affects CA through CB. Importantly, CSE moderates the linkages between ethical and philanthropic dimensions of CSR and CB. This study expands our understanding of the relationship of CSR to CA in the hospitality literature by highlighting its potential mechanism and conditional effect, where the mediating and moderating role of CB and CSE in the relationship between CSR dimensions and firms' CA have been tested. The findings can assist firms in hospitality and other service industries in achieving CA during crises in the developing market.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s43621-025-00824-7
    http://hdl.handle.net/10576/67459
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video