• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • Case Study
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • Case Study
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The AMH Fashion Company: Navigating the GCC and COVID-19 Crises

    عرض / فتح
    AMH Case Study.pdf (366.3Kb)
    AMH Case Study_Teaching Notes.pdf (823.0Kb)
    التاريخ
    2025-10-07
    المؤلف
    Abou Nada, Hana
    Elbanna, Saïd
    Colak, Mustafa
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In an ever-changing global landscape marked by unpredictable crises, businesses face monumental challenges in ensuring continuity and resilience. This case study explores the strategic crisis and risk management manoeuvres of a premier private fashion enterprise in Qatar, which has been disguised as AMH. Anchored in the tumultuous experiences of the 2017 GCC crisis and the global upheaval caused by the COVID-19 pandemic, this narrative unfolds the tactics behind AMH's ability to not only survive but also navigate through these formidable periods. Furthermore, each crisis brings up various lessons to learn for the future, and the management needs to absorb these lessons and implement them in the future. It examines its crisis and risk management strategies along with the leadership skills shown during the 2017 GCC crisis and the Covid-19 pandemic. The case puts forward the measures taken by the firm to overcome the challenges by implementing effective strategies. By exploring how AMH's leadership harnessed the storms of geopolitical discord and a health catastrophe, this case study offers a compelling look into the importance of preparedness, agility, and the invaluable lessons drawn from the heart of crises that define the future trajectories of businesses worldwide.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.5586091
    http://hdl.handle.net/10576/67988
    المجموعات
    • Case Study [‎14‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video