• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Sustainable technology transition in bus fleet management: Integrating life cycle sustainability assessment and multi-objective optimization

    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0040162524006978-main.pdf (3.098Mb)
    التاريخ
    2025-03-31
    المؤلف
    Elagouz, Noura
    Onat, Nuri C.
    Kucukvar, Murat
    Kharbeche, Mohamed
    Kutty, Adeeb A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study presents a comprehensive alternative fuel bus fleet management model for sustainable technology transitions. Life cycle sustainability assessment and multi-objective optimization approaches are integrated. The optimal allocation of Electric, Compressed Natural Gas (CNG), and Diesel buses (DBs) is calculated by considering the relative relevance of thirteen sustainability indicators and the boundary of the assessment. When only local sustainability impacts are considered, CNG and electric buses (EBs) manufactured in China are found to be dominant alternatives in the optimal fleet composition. However, when the system boundary is enlarged with consideration of all global supply-chain-related impacts, the optimal fleet composition significantly changes, and the model mainly favors CNG buses produced in Sweden. The results highlight two crucial aspects of sustainability assessment: 1) System boundary (consideration of local or global impacts) selection in life cycle sustainability assessment and 2) decision-makers priorities about social, economic, and environmental impacts significantly affect the selection of sustainable alternatives. Thus, management of sustainable technology transition, in the case of this paper, “sustainable bus fleet management,” requires a comprehensive and integrated consideration of three pillars of sustainability, impacts embodied in the global supply chains, and decision-makers priorities with consideration of both local and global indicators.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0040162524006978
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.techfore.2024.123899
    http://hdl.handle.net/10576/68070
    المجموعات
    • السلامة المرورية [‎208‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Human Sustainability and the Competitiveness of Jordanian Industrial Companies: The Mediating Effect of Employee Participation 

      A. Najm, Najm; Ali, Nafez Nimer ( Qatar University Press , 2024 , Article)
      There is much discussion about sustainability and its dimensions at the macro level (sustainable development) and at the micro level as important additional dimensions, including human sustainability. In this context, the ...
    • Thumbnail

      Disentangling the SDGs agenda in the GCC region: Priority targets and core areas for environmental action 

      Al-Saidi, Mohammad ( MDPI , 2022 , Article)
      The agenda of the Sustainable Development Goals (SDGs) is a key international outcome for guiding development efforts of nation states. However, SDG targets cover vast areas of action, and they are difficult to break down ...
    • Thumbnail

      Cognitive, affective and conative domains of sustainable consumption: Scale development and validation using confirmatory composite analysis 

      Quoquab, Farzana; Mohammad, Jihad ( MDPI , 2020 , Article)
      This study aims to conceptualise, develop, purify and validate a multiple-item scale to measure a sustainable consumption (SC) construct from the perspective of developing countries, particularly Malaysia. Interview, a ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video