• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية علوم الرياضة
  • الإدارة الرياضية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية علوم الرياضة
  • الإدارة الرياضية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Qatar 2022: FIFA’s Adjustments for the First (Men’s) World Cup in an Arab and Muslim Nation

    Thumbnail
    التاريخ
    2025-07-02
    المؤلف
    Swart, Kamilla
    Ishac, Wadih
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The FIFA World Cup in Qatar 2022 presented challenges and opportunities to both the host nation and FIFA, given the specific cultural and social context of hosting this mega-event in the Middle East, in an Arab and Muslim country, for the first time. Given the increasing awareness of the potentially significant brand-related impacts that hosting sports mega-events can have for a country, the case puts the reader in the Secretary-General of the Organizing Committee's role. He is challenged with different pressures from various event stakeholders such as FIFA, the sponsors, football tourists, and the local residents, specifically in relation to decisions regarding Budweiser, a World Cup sponsor, and the sale of alcohol on the eve of the tournament. With the heightened negative media coverage, especially in the West, this case explores how this decision would affect Qatar’s national branding strategy and its implications for future sports mega-events.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=105014445948&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-8414-1_18
    http://hdl.handle.net/10576/68080
    المجموعات
    • الإدارة الرياضية [‎7‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video