• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Violations and Work Characteristics of Motorcycle Food Delivery Riders: A Case Study in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S187705092500821X-main.pdf (615.5Kb)
    التاريخ
    2025-12-31
    المؤلف
    Mohammed, Shabna Sayed
    Arif, Sarah
    Malazai, Maha
    Adil, Aqsaa
    Kharbeche, Mohamed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Motorcycle food delivery riders (MFDRs) in Qatar often face significant time pressure to avoid penalties and maximize their earnings by completing more trips per day. This study examines the relationship between self-reported speeding and illegal parking violations among motorcycle food delivery riders and their work trip characteristics and demographics. Findings indicate that riders with less experience, shorter delivery distances, and those who obtained their first motorcycle license in Qatar were less likely to speed. Parking violations, on the other hand, were linked to a higher number of daily trips. Additionally, an association between crashes and speeding behavior was observed. To address these issues, annual refresher training sessions and setting a cap on daily delivery trips could help control speeding and parking violations. Furthermore, technological solutions, such as intelligent speed limiters, may also be effective, particularly for experienced riders. The findings from the study could be used to implement policy and technological interventions to reduce the violations and to improve road safety for all users.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187705092500821X
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2025.03.084
    http://hdl.handle.net/10576/68118
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2850‎ items ]
    • السلامة المرورية [‎208‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video