• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإنسانيات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإنسانيات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Tippoo Saib at Astley’s Amphitheatre: Exploring the Scenic Atmosphere of Theatrical Orientalism

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Main Presentation (73.10Mb)
    التاريخ
    2025-04-19
    المؤلف
    Khan, Yasser Shams
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Astley’s Amphitheatre, a pioneering site of popular entertainment in eighteenth- and nineteenth-century London, was more than a venue for equestrian spectacles; it was a gateway to empire that brought the colony into close visual proximity to the metropole. Such theatrical entertainments played a pivotal role in shaping British perceptions of empire, power, and the ‘Orient.’ Through performances that dramatized the British military’s encounters with foreign powers, particularly the famed defeat of Tipu Sultan—depicted in performances like The Siege of Bangalore (1792), Tippoo Saib’s Two Sons (1792), and The Siege of Seringapatam (1800)—Astley’s became a cultural space where the politics of imperial conquest were translated into a public spectacle for mass audiences. In this presentation, I investigate the scenography and performative dynamics of Astley’s Amphitheatre to represent the Anglo-Mysore wars and the ultimate defeat of Tipu Sultan. By exploring how the spatial configuration and performative practices within this popular theatre contributed to the construction and dissemination of British imperial power, I also highlight moments of ambivalence that disrupted established Orientalist frameworks. The presentation aims to expand the understanding of how colonial narratives were constructed and contested in public performance spaces, contributing to broader discussions on the intersections of performance, politics, and imperialism in British theatrical culture.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/68571
    المجموعات
    • الإنسانيات [‎159‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video