• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات المتوقفة عن الصدور
  • حولية كلية التربية - [من 1982 الى 2001]
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات المتوقفة عن الصدور
  • حولية كلية التربية - [من 1982 الى 2001]
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The teaching of language functions as systematic objective based aproach

    Thumbnail
    عرض / فتح
    The teaching of language functions-fulltext.pdf (387.7Kb)
    التاريخ
    1985
    المؤلف
    El Fadil, Hamed El Nil
    حمد النيل الفاضل
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    At present many foreign language educators derive their wisdom in matters of classroom teaching mainly from linguistics and its related fields of psycholinguistics and sociolinguistics and hardly consult mainstream educationists, especially those working in the field of general instruction design (Politzer, 1981:31; Stern, 1983:419). Consequently, many of the developments in the area of instruction design have seen their way to but a limited number of foreign language classrooms. This paper tries to introduce one such development, viz, the application of a systematic objective-based approach to the teaching of language functions and notions. It is beyond the scope of this paper to go into a detailed discussion of the principles and characteristics of a learning system. However, it may suffice to point out that a learning system consists of a number of components that interact with one another in order to achieve a well specified learning objective. (See Gagne and Briggs 1974, 1979 for further discussion of a learning system). The approach we are presenting here is a modified version of Gagne and Brigg's design and we have developed it in an attempt to make our training of •EFl teachers more effective.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/6881
    المجموعات
    • حولية كلية التربية - [من 1982 الى 2001] [‎260‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video