• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات المتوقفة عن الصدور
  • حولية كلية التربية - [من 1982 الى 2001]
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات المتوقفة عن الصدور
  • حولية كلية التربية - [من 1982 الى 2001]
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Testing positive and negative language transfer through the use of factor analysis

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Testing Positive and Negative Language Transfer Through the Use of Factor Analysis-fulltext.pdf (667.9Kb)
    التاريخ
    1990
    المؤلف
    El Fadil, Hamed El Nil [حمد النيل الفاضل]
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper attempts to verify the results of the first study in this series ( Hamed El Nil El Fadil, 1988) which extracted two factors from the scores obtained by 1 .544 subjects in their attempt to form five wh-questions. This first factor was interpreted as testing positive language transfer and the second factor as testing negative language transfer. In the present study 361 subjects, all native speakers of Arabic, were asked to answer a completion test. The scores obtained on the twenty nine morphemes to be completed were factor analysed. Two factors seem to have been extracted. The first factor seems to obtain significant loadings from the morphemes found in English and Arabic, while the second factor seems to obtain significant loadings from the morphemes found in English, but not in Arabic. The first factor was called positive language transfer factor, whereas the second actor was called negative language transfer factor. The paper concludes that factor analysis can be used in second language acquisition research to confirm or disprove a number of psychological constructs which are based on mere observation or speculation ( Selinker, 1974; Rutherford, 1 982 ).
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/6895
    المجموعات
    • حولية كلية التربية - [من 1982 الى 2001] [‎260‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video