تأثير جنس الطالب ودرجة في التربية العملية ومدى مناسبة التكنولوجيا للتخصص على درجة استخدام تكنولوجيا التعليم

QSpace/Manakin Repository

تأثير جنس الطالب ودرجة في التربية العملية ومدى مناسبة التكنولوجيا للتخصص على درجة استخدام تكنولوجيا التعليم

Show full item record


Title: تأثير جنس الطالب ودرجة في التربية العملية ومدى مناسبة التكنولوجيا للتخصص على درجة استخدام تكنولوجيا التعليم
Author: Gaber, Maged A. [ماجد ابو جابر]; Kattami, Youssef [يوسف قطامي]
Abstract: The study investigates the effects of student gender,grade in practice teaching and instructional technology suitability major on the degree of the instructional technology use. Also, it seeks to accumulate specialized literature in the field which can be helpful in understanding the difficultes related to instructional technology use, and the construction of a tool with pychometric indices. A three way analysis of variance (ANOVA)(2X2X3) and Scheffe' test were used. The results showed significant differences among student gender, student grade in practice teaching, and instructional technology suitability to student major on the degree of instructional technology use at ( Alpha > 0.0001). Some recommendations were presented in the study.
URI: http://hdl.handle.net/10576/8163
Date: 1998

Files in this item

Files Size Format View
abstract.pdf 2.027Kb PDF View/Open
abstract.doc 20.5Kb Microsoft Word View/Open
abstract_ar.doc 20Kb Microsoft Word View/Open
059813-0004-fulltext.pdf 1.153Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search QSpace


Advanced Search

Browse

My Account