• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    AN INTEGRATED MODEL OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS (HEIS) SERVICE QUALITY: THE CASE OF QATAR UNIVERSITY

    Thumbnail
    عرض / فتح
    MounaLemine_OGSApprovedThesis.pdf (1.356Mb)
    التاريخ
    2018-01
    المؤلف
    LEMINE, MOUNA SIDI
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Over the more recent times, Higher Education Institutions (HEIs) are being considered as service providers that are experiencing intensive competition and rapid growth. This research study introduced an integrated conceptual model that considered both services marketing and consumer behavior streams within the Higher Education sector. Using this conceptual model, the study examined the impact of university services on enhancing students’ emotional attachment where emotional attachment plays a key role in motivating students to exhibit voluntary and extra-role behaviors toward the university. Based on responses from 568 students at Qatar University, the hypotheses were tested using structural equation modeling (SEM). The results demonstrated that reputation and academic aspects are the only dimensions that affect students’ emotional attachment positively. The findings also provided empirical evidence of the full mediation role of brand attachment in the association between academic aspects dimension and customer citizenship behaviors (CCB). The results have practical implications for a better understanding of student emotional relationship with the university and provided insights into the service dimensions that the managers should monitor and facilitate.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11334
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎28‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video