• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Application Of Management Science Tools To Effective Decision Making: A Case Study Of Smart Hvac Products In Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Dana Alhorr OGS Approved Project.pdf (798.8Kb)
    التاريخ
    2018-06
    المؤلف
    Alhorr, Dana Yousef
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Qatar is a fast-developing country, and this rapid growth increases the need for the introduction of new product ideas to the market aiming to satisfy customer’s needs. However, not all product ideas are equally attractive and not products are applicable since some product ideas require high investments and tend to have a high risk. Moreover, recent studies have shown that the process of applying new product screening techniques is very crucial to the company’s managers, where the process of investigating the products successfulness saves significant investments and opportunity costs, without killing the newly generated product ideas. Unfortunately, some managers still take decisions regarding new product ideas informally and in an unsystematic way although there is always room for improvements in the area of decision making. In this project, an actual application of management science tools including the Monte-Carlo Simulation and the Analytic Hierarchy Process (AHP) are illustrated as decision support tools to aid the CEO of Company X in Qatar to select the best product idea to pursue. The project aims to show the CEO of Company X how such tools are useful in decision making when conflicting objectives and complex situations arise, and the final decision to be made becomes ambitious.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11387
    المجموعات
    • الإدارة الهندسية [‎140‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video