• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Quality Managemet In Higher Education: Enhancing Retention And Graduation Rates

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Mohammad Wassen OGS Approved Thesis.pdf (1.240Mb)
    التاريخ
    2018-06
    المؤلف
    Mohammad, Wassen A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Quality management and continuous improvement have become increasingly practiced in worldwide industries and organizations. Recently, the higher education sector has been gradually moving towards Quality Management as well. The academic success and retention of university students are major questions for universities worldwide, and many retention programs have been designed to remedy issues of students-at-risk and early dropouts since a university’s academic productivity and efficiency are heavily linked to the institution’s graduation and retention rates. In this way, it important for the university to find ways to identify students needing help and provide them with support. To that end, this research work aims to develop a framework through which the management can identify students-at- risk as early as possible, and to ensure that they are offered appropriate support in a timely manner. In addition, three machine learning-based prediction models have been proposed for predicting course difficulty level (CDL). The accuracy of the proposed prediction models is assessed by using a real dataset collected from the students of the college of engineering in Qatar University, Doha-Qatar
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11397
    المجموعات
    • الإدارة الهندسية [‎140‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video