• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الحوسبة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الحوسبة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Nutrition Game-Based Technology Solution To Incite Children To Take Daily Breakfast From Healthy Food

    Thumbnail
    عرض / فتح
    MonaAl-Sager_OGSApprovedProject.pdf (1.451Mb)
    التاريخ
    2018-06
    المؤلف
    Al-Sageer, Mona Othman Mohammed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Many children in Qatar are going daily to school without taking their breakfast. They buy, however, unhealthy food from their schools, nearby shops or restaurants, which results in many health problems, like obesity and teeth decay. To overcome this problem, we propose a learning system that incites children to take their breakfast before going to school. The system is composed of two main components: 1) a video game and 2) an informative tool. The system enhances the children knowledge about healthy food with breakfast and shows the importance of exercising to have a healthy life. The game aims to develop children’s eating habits and help them to maintain ideal weight and become healthier. On the other hand, the diet informative component aims to help parents to select the right food for their children based on their health conditions. According to the assessments carried out on children of age 6 to 12, the results show that most of them intended to change their eating life style after playing the game. This shows that the proposed solution is promising and may have a significant impact on children’s health.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11398
    المجموعات
    • الحوسبة [‎112‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video