• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Applying Decision-Making Techniques For Feasibility Analysis For Diaper Production Factory

    Thumbnail
    عرض / فتح
    RASHID HEZAM AL-MARRI OGS Approved Thesis.pdf (1.498Mb)
    التاريخ
    2018-06
    المؤلف
    Al-Marri, Rashid Hezam
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The main purpose of the study is to profoundly analyze the viability of opening up a diaper factory in Qatar. Qatar has shown substantial amount of progress over the years and have shifted successfully to knowledge-based economy. However, recent blockade against Qatar created challenges for the government and residents in gaining accessibility to necessary products which were being imported from other countries. Therefore, the main motivation behind analyzing diaper factory in Qatar is self-sufficiency as Qatar imports diapers currently. In addition, different techniques have been used in the study for analyses and determining location which is most feasible for the project. Industrial area was chosen as a location for the factory as it was most suitable. Referring to the population across the world, the diaper industry has been reluctant to follow the trends and increase the feasibility of the core product. Since diapers are in expansible as well as fall in the preference products, which makes it near to being inelastic with respect to the price. The research design is purely conclusive which means it has two segments to be divided into descriptive and causal. Descriptive researches describe the phenomenon or elaborating more on different variables of the respective study. Such researches are conducted in order illuminate more a particular issue or to drive a conclusion on the validity of the study.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11402
    المجموعات
    • الإدارة الهندسية [‎140‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video