• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    OUTSOURCING IMPACT ON ORGANIZATION PERFORMANCE -TELECOMMUNICATIONS SERVICE PROVIDERS IN GCC & MOROCCO-

    Thumbnail
    عرض / فتح
    ChawqiAbdelfattah_OGSApprovedProject.pdf (1.233Mb)
    التاريخ
    2018-01
    المؤلف
    ABDELFATTAH, CHAWQI
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Telecommunications industry has passed through different phases of business development in Morocco and GCC –Gulf Cooperation Council-. The significant transformation was from a monopoly to a competitive industry market structure. At this stage, telecommunications organizations, especially service providers, started to take quick actions and measures to mitigate this market change impact, by enhancing service quality, optimizing the operational costs, looking after customer satisfaction, and building adequate strategies. Some service providers decided to outsource their activities, as part of operational costs optimizations remedies. It targeted initially non-core activities and got extended to core business scope of the organization in some cases. Consequently, we will analyze the outsourcing impact on Telecommunications operators’ performance, using the Balanced Scorecard approach. The study sample has been taken from 32 employees, working in telecommunications operator in Morocco and GCC, as core business team lead, where they manage both outsourced and insourced skilled human resources. In addition, two interviews have been conducted with directory level in both Ooredoo Qatar and Ooredoo Group, to seek their visions toward core business outsourcing strategy. Multiple studies have validated the fact that BSC is a relevant concept for all kinds of industries. Furthermore, the balanced scorecard provides historical perspective and also insight into the future performance, that can be obtained or even the steps that may be taken to achieve the desired results.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11408
    المجموعات
    • Business Administration [‎111‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video