• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    DRIVERS OF MOBILE CREDIT CARD ACCEPTANCE IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    AdilHmami_OGSApprovedProject.pdf (15.16Mb)
    التاريخ
    2018-01
    المؤلف
    HMAMI, ADIL
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The main purpose of this study is to investigate the factors that influence consumers' intention to use near field communication (NFC) technology based smart credit card (SCC) payment in the Qatari context. The study examines the impact of six important factors derived from theories of technology acceptance, psychology, and diffusion of innovation. Data was collected through an online and self-administered questionnaire from 325 respondents with a response rate of 88 percent. All the measurement statements in English were adapted from previous studies to ensure instrument reliability and validity. Correlation and multiple regression techniques were employed for the analysis. The proposed model has a 60.8% predictive power of intention to use (IU) SCC. This study revealed that perceived usefulness (PU), perceived ease of use (PEOU), social influence (SI), perceived innovativeness in information technology (PIIT) and perceived trust (PTR) have significant and positive impact on intention to use SCC in Qatar, whereas perceived risk (PR) was found not to be significant. The findings of this study are significant as they provide decision makers in the banking sector in the Qatari market with valuable information when formulating their strategies. It may also help marketers in banks when devising their marketing campaigns regarding mobile credit card payment systems. The study findings of the study are also relevant to researchers in this domain as the model formulated in the study is much more comprehensive in the number and diversity of factors investigated.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11412
    المجموعات
    • Business Administration [‎111‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video