• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    THE IMPACT OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILTY ON CUSTOMER SATISFACTION: THE CASE OF OOREDOO QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    ThamerAl-Maadheed_OGSApprovedProject.pdf (2.212Mb)
    التاريخ
    2018-06
    المؤلف
    AL-MAADHEED, THAMER NASSER G A
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The corporate social responsibility (CSR) concept has become one of several business approaches and a major concern for many companies and organizations. In fact, over the past two decades, the CSR concept has been dominating the business world. Organizations and companies of all types and sizes around the world have adopted and practiced CSR for many reasons. This research project explored and critically analyzed the impact of CSR on customer satisfaction. The research focused on customers of Ooredoo Qatar (henceforth referred to as Ooredoo) in the State of Qatar. The literature review presents an overview of the CSR concept as well as the most popular CSR model, known as Carroll’s pyramid of CSR. In addition, the relationship between CSR and customer satisfaction was revealed by examining different past research studies. Primary and secondary data were used in this research. Secondary data in this study were collected from articles in journals and books. The primary data in this research were collected by using a structured questionnaire. Ooredoo’s customers living in the State of Qatar were the target sample for this study. The findings of this research revealed that most of the customers were not aware of Ooredoo’s CSR practices. In addition, the results showed that the company’s CSR activities positively influenced the customers’ perceptions. Moreover, the findings also revealed that Ooredoo’s CSR practices positively influenced the overall satisfaction of its customers. The research suggested some recommendations for Ooredoo to improve its CSR practices in order to satisfy its customers better.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11418
    المجموعات
    • Business Administration [‎120‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video