• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    WHAT DO PARENTS WANT? STUDY OF FACTORS THAT INFLUENCE PARENTAL CHOICE OF PRIVATE AND PUBLIC SCHOOL IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    ShaimaIbrahim_OGSApprovedProject.pdf (2.104Mb)
    التاريخ
    2018-01
    المؤلف
    IBRAHIM, SHAIMA
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study aims to identify factors that significantly influence parents in Qatar in their preference for private or public schools for their children. Determining the effects of different factors regarding the choice of public or private school and identifying negative and positive aspects of each school type will enhance Qatar education decision-makers understanding of reasons influencing parental school choice which will help them in their future policy decisions regarding education. 322 parents participated in a web-based questionnaire survey to identify the differences in perceptions of public and private schools’ parents related to the academic factors; parent-school relationship and convenience factors. The data were analyzed and showed that there are five significant predictors of parental school choice. Parents who identified the importance of class size factor, parent-school relationship factor and additional curriculum factor are more likely to choose a private school. However, parents who identified the importance of consideration of religious factor and school facilities factor are less likely to send their children to a private school. The results from this study also demonstrated that there is no significant relationship between parents’ income and education levels and the school choice. This study contributes to the store of academic knowledge on the subject in Qatar.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11419
    المجموعات
    • Business Administration [‎120‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video