• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Impact Of New Qatar University Organizational Structure On Employees’ Performance And Satisfaction

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Basma,Mismar_OGS Approved Project.pdf (1.762Mb)
    التاريخ
    2018-06
    المؤلف
    Mismar, Basma Yahya
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    To survive in a dynamic environment, organizations should have well-established organizational structures that contribute positively to their employees’ performance and satisfaction. Many studies concede the importance of having a such structure; however, these studies report mixed results. To shed more light on this subject, the present study examines the effects of an organizational structure, which includes layers of hierarchy, nature of formalization, patterns of communication, and centralization of authority on employees’ performance and satisfaction. The proposed research model was tested using data collected through an online survey. The study sample included 460 participants selected randomly from Qatar University administrative employees and faculty who hold managerial positions; however, only 193 of them completed the questionnaires. The results of the study indicated that the nature of formalization and pattern of communication are the two organizational structure dimensions that have significant correlation with employee performance (work skills and understanding work duties) and satisfaction; however, the layers of hierarchy significantly affects only the employee satisfaction. The results also disclosed that neither employee performance nor satisfaction is affected by the centralization of authority. Implications for practitioners and researchers are discussed.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11441
    المجموعات
    • Business Administration [‎120‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video