• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Effectiveness of Consistency Measures in Crash Prediction Models for Two-Lane Highways in Palestine

    Thumbnail
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Al-Sahili K.
    Dwaikat M.
    Abu-Eisheh S.
    Alhajyaseen W.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Crash prediction models (CPMs) are important tools to predict the safety performance of highways based on their operational and geometric characteristics. Most of these models use geometric design characteristics to predict the number of crashes. However, few studies have identified the effectiveness of geometric design consistency measures in explaining crash occurrence probability and crash prediction. Crash prediction models that incorporate design consistency measures for rural two-lane, two-way roadways in the West Bank of Palestine have been developed. This study compares the effectiveness of the resulting models with those which rely on geometric design characteristics only. Approximately 118�km length of two-lane rural highways in the West Bank was selected covering a variety of highway classifications, locations, and characteristics. Different design consistency measures were considered in the developed CPM. The generalized linear regression modeling approach was used, and different mathematical forms were tested. The research presents a quantitative comparison between CPMs that explicitly consider design consistency with the Highway Safety Manual models, which use geometric design characteristics. The study proposes an approach to identify geometrically inconsistent locations using the safety-consistency factor. The results indicate that geometric consistency measures could provide more reliable crash prediction models, thus predicting collision potential more accurately. � 2018, King Fahd University of Petroleum & Minerals.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s13369-018-3285-0
    http://hdl.handle.net/10576/11579
    المجموعات
    • السلامة المرورية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video