• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An overview of pedestrian signal setting and implementation in the State of Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Muley D.
    Alhajyaseen W.
    Kharbeche M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Pedestrian signal control is a main influencing factor on the Level of Service of crossing facilities and on the safety performance considering conflicts with vehicles. In signal design, pedestrian clearance time is a key design parameter for ensuring safe pedestrian crossing at signalized crosswalks. The performance of pedestrian signal control and its impact on pedestrian behavior in the Gulf Cooperation Council (GCC) Countries is rarely addressed in the literature. The characteristics of population, cultural diversity, as well as the extreme hot weather conditions, may lead to significantly different pedestrian behavior in terms of crossing manoeuvres (path and speed), compliance with signal control and interaction with vehicular traffic. This study reviews the pedestrian signal design practices in various countries and investigates the current signal settings along with their adequacy in the State of Qatar using empirical observations. The empirical analysis showed that the 85th percentile crossing times were longer than the provided Pedestrian Flashing Green (PFG) intervals at the observed crosswalks. Study sites are characterized with unrealistically long Buffer Intervals (BIs) which, from one side, provide sufficient time for pedestrians who started crossing during PFG to complete the crossing. On the other side, they encourage pedestrians to continue crossing after the end of PFG. Additionally, the speed analysis indicated that the observed 15th percentile speed was 1.22 m/s which is similar to the assumed design speed by the Qatar Traffic Control Manual QTCM (2015). Further, the analysis showed that pedestrian crossing speed during PFG or BI was significantly higher than that during PG.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2017.05.337
    http://hdl.handle.net/10576/11593
    المجموعات
    • السلامة المرورية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video