• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    MOTIVATION AND LEARNING: A SURVEY STUDY IN PREPARATORY AND SECONDARY LEVELS IN QATARI SCHOOLS

    Thumbnail
    عرض / فتح
    MOTIVATION-AND-LEARNING-A-SURVEY-STUDY-IN-PREPARATORY-AND-SECONDARY-LEVELS.pdf (802.6Kb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Ben Fadhel, Slaheddine
    Sellami, Abdellatif
    Adawi, Taha Rabia Taha
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Many studies have investigated the key role that motivation plays in student performance and academic achievement across different grade levels. Using survey methodology, this study aimed at determining student motivation by exploring the intersection of certain social and psycho-educational factors. The study, which involved preparatory (middle) and secondary (high) school students in Qatar, comprised a sample of 1803 male and female participants. A questionnaire instrument was employed to measure student motivation based on three main indicators: the effort students put in their studies, feeling bored at school, and absence from school. In analyzing the data, correlations were drawn between the three indicators, and gender and parent’s involvement in their child’s education. The results indicated that a significant number of both preparatory and secondary students exhibit low degrees of motivation. The results also revealed that students’ decreasing motivation is associated with their grade levels and that males reportedly displayed lower motivation compared to females. Male students’ motivation was also associated with parental involvement in their education. As such, the findings of this study support the results of previous research in the field. Qatar’s schools today are confronted with the same challenges that many schools in developed countries face. There is a real need for enhancing student motivation, and this is an essential element of quality education at all different grade levels. This will also aid in ensuring schools enable students to become effective role players in tomorrow’s schools.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.idpublications.org/wp-content/uploads/2018/12/Full-Paper-MOTIVATION-AND-LEARNING-A-SURVEY-STUDY-IN-PREPARATORY-AND-SECONDARY-LEVELS.pdf
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11644
    المجموعات
    • الأبحاث [‎293‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video