• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Comparing student self-assessments of global communication with trained faculty and standardized patient assessments

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Pawluk S.A.
    Zolezzi M.
    Rainkie D.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background and purpose: Assess the reliability of first year pharmacy student assessments completed by faculty members in comparison with a standardized patient (SP), and student self-assessments during a structured educational module on communication. Educational activity and setting: Pharmacy students completed four stations focused on communication with an SP. During each encounter, students completed a self-assessment and were evaluated by a faculty member and a trained SP. A five point Likert scale was used to evaluate student performance. Faculty assessments were compared against all others. A Pearson correlation coefficient for total scores was used and a Cohen's kappa was used to compare inter-rater reliability. Agreement and correlation was performed with student results categorized into poor, adequate, and exceptional performance based on faculty evaluation. Findings: Twenty-four students participated. In all stations, student self-assessments were graded higher than corresponding faculty and SP assessments. Agreement between faculty, SP, and self-assessment was fair to slight (k < 0.4) for all comparisons but only significant (p < 0.05) between the faculty and self-assessment. After categorization, there was a small, non-significant correlation between faculty and self-assessment (r = 0.13, p = 0.21) and moderate and significant correlation between faculty and SP (r = 0.32, p = 0.001). Categorized inter-rater agreement was fair for all comparisons (k < 0.2) and only significant (p < 0.05) between faculty and SP assessment. Discussion: Pharmacy students in their first professional year assess their communication skills more positively than other evaluators. Further instruction for students and reflection may be required to build understanding of global assessment in communication. There is high incongruity between student self-assessment and faculty appraisal.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.cptl.2018.03.012
    http://hdl.handle.net/10576/11945
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1450‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Decontamination of toxic Malathion pesticide in aqueous solutions by Fenton-based processes: Degradation pathway, toxicity assessment and health risk assessment 

      Vasseghian Y.; Almomani F.; Le V.T.; Moradi M.; Dragoi E.-N. ( Elsevier B.V. , 2022 , Article)
      This study evaluates the degradation efficiency of Malathion using Fenton (Fe2+/H2O2: F), photo-Fenton (UV/Fe2+/H2O2: PF), and sono-photo Fenton (US/UV/Fe2+/H2O2: SPF) processes as well as determines the toxicity of the ...
    • Thumbnail

      Using Assessment Design Decision Framework in understanding the impact of rapid transition to remote education on student assessment in health-related colleges: A qualitative study. 

      Jaam, Myriam; Nazar, Zachariah; Rainkie, Daniel C; Hassan, Diana Alsayed; Hussain, Farhat Naz; Kassab, Salah Eldin; Agouni, Abdelali... more authors ... less authors ( Public Library of Science , 2021 , Article)
      Maintaining integrity and validity with online assessment is a significant issue that is well documented. Overt policies encouraging educators to adopt e-Learning and implement digital services coupled with the dramatic ...
    • Thumbnail

      Mental effort in the assessment of critical reflection: Implications for assessment quality and scoring 

      Gonzalez, Pilar Robinson; Paravattil, Bridget; Wilby, Kyle John ( Elsevier , 2022 , Other)
      Introduction: Critical reflection is a mainstay in the training of health professionals, yet assessment of reflection is commonly described as difficult, taxing, and resulting in inconsistent scoring across assessors. At ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video