• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Dual Modular Multilevel Converter with High-Frequency Magnetic Links between Submodules for MV Open-End Stator Winding Machine Drives

    Thumbnail
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Diab M.S.
    Massoud A.M.
    Ahmed S.
    Williams B.W.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper presents a dual modular multilevel converter (MMC) topology that utilizes energy exchange between adjacent-arm submodules (SMs), operating with out-of-phase modulation. The proposed configuration is applicable to medium-voltage high-power variable-speed drives incorporating open-end stator winding machines. A novel concept of power decoupling between adjacent-arm SMs in the dual MMC topology is realized through high-frequency transformer-based dc-dc converter modules. This concept offers a significant reduction in the sizing requirement of the SM capacitance and the stored energy in the MMC system, while avoiding the problem of wide voltage fluctuations of SM capacitors, especially at low operating frequencies. The proposed configuration can produce dc voltage; therefore, a machine speed range from zero speed to the rated speed is possible under the rated torque operating condition. The operating principles of the proposed dual MMC configuration are elaborated and necessary mathematical analysis is derived. Simulation and experimental results verify the concept of the proposed drive configuration. - 1986-2012 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TPEL.2017.2735195
    http://hdl.handle.net/10576/11976
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2822‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video