• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An M-Commerce Platform to Help Solve the Challenges Faced by Independent Home Businesses in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Duaa Naim_ OGS Approved Thesis.pdf (2.424Mb)
    التاريخ
    2019-06
    المؤلف
    Hammad, Doua Naim
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The theoretical part of my dissertation briefly looks at entrepreneurship and the process of generating a business model plan. The changes in modern technology mean that business plans must be generated to take advantage of the new channels. The framework followed in this dissertation is the Lean Canvas Business Model for startups. The purpose of this study is to determine the desirability, feasibility and viability of starting an M-commerce platform in Qatar to help solve the challenges faced by independent home businesses in Qatar. This dissertation is not intended to complete a full business plan but validates the assumptions of the enhanced online marketing concept by using and developing a business model. The dissertation was limited to completing only Stage One of the three stages of the startup process, focusing on assessing the attitudes of potential target customers towards the proposed concept. Analysis of the results suggested that the introduction of the M-commerce platform would be a valuable addition. The results also show how one could advance the aims of the proposed M-commerce platform based on the responses of potential users.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/12116
    المجموعات
    • Business Administration [‎119‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video