• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analysis of illegal pedestrian crossing behavior on a major divided arterial road

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Shaaban K.
    Muley D.
    Mohammed A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Pedestrians’ illegal mid-block crossing increases the chances of a crash compared to crossing at marked or signalized crosswalks. Therefore, it is necessary to have an accurate understanding of this type of behavior to be able to prevent it. This paper presents the results from a comprehensive study undertaken to gain insight into illegal pedestrian crossing behavior on a high-speed six-lane divided arterial road that runs through a high-density urban area. Pedestrian behavior data were collected during the different stages of illegal crossing including before crossing, during crossing, and after crossing to determine the effect of hindrances, vehicles, and other pedestrians on the crossing behavior. The results showed that the illegal crossing behavior is mostly undertaken by male pedestrians. Over one-third of all pedestrians crossed in the presence of a vehicle on the road. Out of this group, almost one-third crossed using a rolling gap. The waiting time before crossing was affected by the group size, crossing point (curb or median), and the presence of other pedestrians on the opposite side of the road. Most of the pedestrians crossed the road during their first attempt and used the shortest path to cross. The crossing time was affected by gender, age, mobile phone use, type of clothing, crossing in a group, crossing point, path of crossing, and presence of a vehicle. The decision to cross was based on the presence of vehicles in the middle or far lanes for most pedestrians. Overall, the presence of a vehicle, as well as other pedestrians and hindrances, altered the illegal crossing behavior of pedestrians.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.trf.2018.01.012
    http://hdl.handle.net/10576/12176
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎877‎ items ]
    • السلامة المرورية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video