• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Overcoming pitfalls: Results from a mandatory peer review process for written examinations

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Wilby K.J.
    El Hajj M.S.
    El-Bashir M.
    Mraiche F.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Problem description: Written assessments are essential components of higher education practices. However, faculty members encounter common pitfalls when designing questions intended to evaluate student-learning outcomes. The objective of this project was to determine the impact of a mandatory examination peer review process on question accuracy, alignment with learning objectives, use of best practices in question design, and language/grammar. Quality improvement methods: A mandatory peer review process was implemented for all midterm (before phase) and final (after phase) examinations. Peer review occurred by two reviewers and followed a pre-defined guidance document. Non-punitive feedback given to faculty members served as the intervention. Frequencies of flagged questions according to guidance categories were compared between phases. Results of CQI inquiry: A total of 21 midterm and 21 final exam reviews were included in the analysis. A total of 637 questions were reviewed across all midterms and 1003 questions were reviewed across all finals. Few questions were flagged for accuracy and alignment with learning outcomes. The median total proportion of questions flagged for best practices was significantly lower for final exams versus midterm exams (15.8 vs. 6.45%, p = 0.014). The intervention did not influence language and grammar errors (9.68 vs. 10.0% of questions flagged before and after, respectively, p = 0.305). Conclusions: A non-punitive peer review process for written examinations can overcome pitfalls in exam creation and improve best practices in question writing. The peer-review process had a substantial effect at flagging language/grammar errors but error rate did not differ between midterm and final exams. - 2017 Elsevier Inc.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.cptl.2017.12.015
    http://hdl.handle.net/10576/12180
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1399‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video