TitleAuthorPublication DatePublisherType
    جماليات التشكيل النسجي في الاتجاهات الفنية الحديثة
    Alternative Title: Aesthetics of Weaving Formation in Modern Art Abstract
    
    أسحق، هند فؤاد; Ishak, Hend Foad2005Qatar UniversityArticle
    درجة ممارسة مهارات إدارة الصف كما تدركها معلمات التربية الأسرية في المرحلتين الإعدادية والثانوية بدولة قطر
    Alternative Title: Degree of Implementing Classroom Management Skills as Perceived by Family Education Teachers in Preparatory and Secondary Schools in Qatar
    
    فخرو، عائشة أحمد; Fakroo, Aisha Ahmed2005Qatar UniversityArticle
    العلاقة بين الاكتئاب وتقدير الذات لدى طلاب المرحلة الثانوية من الجنسين
    Alternative Title: Relationship between Depression and Self-esteem Among male and female secondary school students
    
    الزعبي، أحمد محمد; Al-Zoubi, Ahmad Muhammad2005Qatar UniversityArticle
    Attitudes of Arab Students at the University of Arkansas in the USA towards the English Language and its Native Speakers in the Light of the Events of September 11,2001
    Alternative Title: اتجاهات الطلبة العرب في جامعة أركنسا في الولايات المتحدة الأمريكية نحو اللغة الإنجليزية وأهلها في ضوء أحداث 11 أيلول 2001
    
    Bani Abdel Rahman, Abdallah; Lincoln, Felicia; بني عبد الرحمن، عبد الله; لينكولن، فيلسيا2005Qatar UniversityArticle
    The Effect of Storybook Reading on Kindergartner's Concepts About Print
    Alternative Title: تأثير قراءة القصص على مفاهيم الكتابة المطبوعة في رياض الأطفال
    
    Al-Hooli, Abeer; الهولي، عبير عبد الله2005Qatar UniversityArticle
    Development and Validation of an Instructor Course Evaluation (ICE) System at the American University of Beirut
    Alternative Title: تطوير واثبات صلاحية نظام لتقويم الأستاذ والمقرر في الجامعة الأمريكية في بيروت
    
    El Hassan, Karma; الحسن، كرمة2005Qatar UniversityArticle
    أثر توظيف مدخل الأهداف التعليمية في التحصيل الدراسي في التربية البدنية
    Alternative Title: Effect of using the approach of educational objectives on the student's achievement in physical education
    
    العتروس، العروسي2005Qatar UniversityArticle