• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Enhancing Clinical Learning Through an Innovative Instructor Application for ECMO Patient Simulators

    No Thumbnail [120x130]
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Alsalemi A.
    Disi M.A.
    Alhomsi Y.
    Bensaali F.
    Amira A.
    Alinier G.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background. Simulation-based learning (SBL) employs the synergy between technology and people to immerse learners in highly-realistic situations in order to achieve quality clinical education. Due to the ever-increasing popularity of extracorporeal membrane oxygenation (ECMO) SBL, there is a pressing need for a proper technological infrastructure that enables high-fidelity simulation to better train ECMO specialists to deal with related emergencies. In this article, we tackle the control aspect of the infrastructure by presenting and evaluating an innovative cloud-based instructor, simulator controller, and simulation operations specialist application that enables real-time remote control of full-scale immersive ECMO simulation experiences for ECMO specialists as well as creating custom simulation scenarios for standardized training of individual healthcare professionals or clinical teams. Aim. This article evaluates the intuitiveness, responsiveness, and convenience of the ECMO instructor application as a viable ECMO simulator control interface. Method. A questionnaire-based usability study was conducted following institutional ethical approval. Nineteen ECMO practitioners were given a live demonstration of the instructor application in the context of an ECMO simulator demonstration during which they also had the opportunity to interact with it. Participants then filled in a questionnaire to evaluate the ECMO instructor application as per intuitiveness, responsiveness, and convenience. Results. The collected feedback data confirmed that the presented application has an intuitive, responsive, and convenient ECMO simulator control interface. Conclusion. The present study provided evidence signifying that the ECMO instructor application is a viable ECMO simulator control interface. Next steps will comprise a pilot study evaluating the educational efficacy of the instructor application in the clinical context with further technical enhancements as per participants?
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/1046878118794984
    http://hdl.handle.net/10576/13092
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]
    • الهندسة الكهربائية [‎2822‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • No Thumbnail [110x130]

      Assessing Learning Outcomes in Extracorporeal Membrane Oxygenation Simulations with a Novel Simulator and Instructor Application 

      Alsalemi, Abdullah; Alhomsi, Yahya; Bensaali, Faycal; Alinier, Guillaume; Hssain, Ali Ait ( Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. , 2021 , Article)
      Simulation plays an important part in enhancing the outcomes of clinical training worldwide. In particular, extracorporeal membrane oxygenation (ECMO) is a life-saving procedure that utilizes a cardiopulmonary bypass circuit ...
    • No Thumbnail [110x130]

      A modular approach for a patient unit for extracorporeal membrane oxygenation simulator 

      Alhomsi, Y.; Alsalemi, A.; Noorizadeh, M.; Bensaali, F.; Meskin, Nader; Hssain, A. A.... more authors ... less authors ( MDPI AG , 2021 , Article)
      Despite many advancements in extracorporeal membrane oxygenation (ECMO), the procedure is still correlated with a high risk of patient complications. Simulation-based training provides the opportunity for ECMO staff to ...
    • No Thumbnail [110x130]

      A skills acquisition study on ECMOjo: a screen-based simulator for extracorporeal membrane oxygenation 

      Alsalemi, Abdullah; Tanaka, Len; Ogino, Mark; Disi, Mohammed Al; Alhomsi, Yahya; Bensaali, Faycal; Amira, Abbes; Alinier, Guillaume... more authors ... less authors ( SAGE Publications Ltd , 2020 , Article)
      Background: Extracorporeal membrane oxygenation relies heavily on didactic teaching, emphasizing on essential cognitive skills, but overlooking core behavioral skills such as leadership and communication. Therefore, ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video

    NoThumbnail