• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Geriatric education in schools of pharmacy: Students' and educators' perspectives in Qatar and Canada

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Zolezzi M.
    Sadowski C.A.
    Al-Hasan N.
    Gad Alla O.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Introduction: Older adults constitute the largest population admitted to hospitals due to chronic diseases, which requires appropriate prescribing of medications and comprehensive pharmaceutical care. The views and perspectives of students and educators can inform curriculum review in geriatric education in pharmacy schools. Methods: A cross sectional online survey containing 34 questions covering the areas of curriculum content and perceived needs for geriatric education was administered to students, faculty members, and preceptors. Data analysis included descriptive and inferential statistics. Results: The majority of participants indicated that their pharmacy school offered geriatric education. Pharmacokinetic/Pharmacodynamic Considerations in the Elderly was the topic most frequently reported to be covered in the geriatric curricula. Significantly more use of small groups discussions for delivering the geriatric curriculum was reported by respondents in Qatar than in Canada. Experiential geriatric education was available in both countries, although duration of rotations were reported to be longer in Canada than in Qatar. The majority of respondents perceived that students were moderately prepared for providing geriatric care. Discussion: This is the first study conducted to explore the current state of geriatric education in a pharmacy school in the Middle East in comparison with a well-established Canadian pharmacy curricula. Conclusion: Both pharmacy schools studied offer a compulsory course on special populations that includes a similar geriatric curriculum. Future surveys should investigate how geriatric content in the pharmacy curricula is being evaluated.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.cptl.2018.06.010
    http://hdl.handle.net/10576/13195
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1426‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video