• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Performance evaluation of an on-board integrated battery charger system using a 12-Slot/10-pole surface-mounted PM propulsion motor

    Thumbnail
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Abdel-Khalik A.S.
    Ahmed S.
    Massoud A.M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The concept of Electric Vehicles (EVs) withonboard integrated battery chargers, which can be directly connected to the three-phase ac mains, has recently emerged as a cost effective and a practical alternative to charging stations. In such systems, the propulsion system power electronics are used to charge the battery, while, the stator winding of the propulsion motor is used to filter the charging current. This way, the need for separate bulky inductors typically used in battery charging converters is eliminated. Among the different configurations presented in the literature, those based on multiphase windings reduce the need for extra hardware components for winding reconfiguration to switch between propulsion and charging modes of operation. All systems provided in the literature are either based on induction or PM synchronous motors with distributed windings. In recent motor designs employed to EV, PM machines with Fractional Slot Concentrated Winding (FSCW) is much preferred. This paper investigates the effect of different operational modes of an on-board integrated battery charger on the torque ripple and the induced rotor eddy current loss caused by different MMF space harmonics associated with such FSCW type. The well-known 12-slot/10-pole PM machine is employed in this study and simulated using 2D finite element simulations. ? 2017 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/IEEEGCC.2017.8448216
    http://hdl.handle.net/10576/13293
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2850‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video