• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Endorser ethnicity impact on advertising effectiveness: effects of the majority vs. minority status of the target audience

    Thumbnail
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Sobh R.
    Soltan K.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Previous research has studied several factors influencing advertising responses. However, this body of work has been mainly conducted in contexts where the target audience is a minority with a perceived lower status in the host country. This current study examines the effect of endorser ethnicity on advertising in the specific context of Qatar. This is a unique context where the target audience is the local empowered numerical minority. We propose to study the moderator effects of product type (utilitarian versus hedonic product) and product ethnic orientation (ethnic oriented versus global product) for both, the minority and mainstream groups to explain some of the previously contradicting findings. Data is collected using a three factor between-subject experimental design. Findings reveal the moderating effects of the audience minority vs. majority status. Theoretical and practical implications are discussed. ? 2018, ? 2018 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/13527266.2016.1184707
    http://hdl.handle.net/10576/13299
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎791‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video