• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Enquiry-based learning workshop for deep learning in Middle Eastern classrooms?an action research approach

    Thumbnail
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Indraganti M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The senior year design students and I were dismayed when my linear teaching and their habitual rote learning failed in a Middle Eastern University. The gulf between the curricular objectives and our teaching-learning methods intrigued me. I turned this into an action research project that sought to answer the questions, ?What paradigm shift might we need to migrate from traditional rote learning to deep learning? What attitudinal change and philosophical beliefs would that call for in an instructor?? The search for a solution metamorphosed me from a disengaged instructor into an empathizing reflecting practitioner. It led my students to active engagement in an enquiry-based learning workshop, which significantly improved their performance. This paper celebrates the journey of our collective deep learning. It explicates how I built my personal theory of teaching praxis through critical consciousness and meta reflection. This knowledge-creation process is empowering and may draw many teacher researchers towards meta-reflexive engagement with the social systems around. These change drivers can initiate institutional overhaul to effect systemic reforms. ? 2017, ? 2017 Educational Action Research.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/09650792.2017.1379423
    http://hdl.handle.net/10576/13308
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎881‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Machine Learning for Healthcare Wearable Devices: The Big Picture 

      Sabry, Farida; Eltaras, Tamer; Labda, Wadha; Alzoubi, Khawla; Malluhi, Qutaibah ( John Wiley and Sons Inc , 2022 , Article Review)
      Using artificial intelligence and machine learning techniques in healthcare applications has been actively researched over the last few years. It holds promising opportunities as it is used to track human activities and ...
    • Deep Reinforcement Learning for Autonomous Navigation on Duckietown Platform: Evaluation of Adversarial Robustness 

      Hosseini, Abdullah; Houti, Saeid; Qadir, Junaid ( IEEE , 2023 , Conference)
      Self-driving cars have gained widespread attention in recent years due to their potential to revolutionize the transportation industry. However, their success critically depends on the ability of reinforcement learning ...
    • Thumbnail

      A cooperative Q-learning approach for distributed resource allocation in multi-user femtocell networks 

      Saad H.; Mohamed A.; El Batt T. ( Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. , 2016 , Conference)
      This paper studies distributed interference management for femtocells that share the same frequency band with macrocells. We propose a multi-agent learning technique based on distributed Q-learning, called subcarrier-based ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video